Posted by biznes |
Call center biznes.
Obsługa klienta.


Telefoniczna obsługa klienta to nie tylko rozwiązywanie problemów klientów. Co raz więcej firm oferuję i sprzedaje w ten sposób swoje produkty i usługi. Prowadzenie biznesu wymaga posiadania lub wynajęcia odpowiedniego lokalu. Lokal musi posiadać dobrą infrastrukturę telekomunikacyjną. Dostęp do szybkiego i bez awaryjnego internetu. Dostęp do niezależnego źródła zasilania. Przydatny w razie przerw w dostawie prądu.
              Konsultanci telefoniczni mogą sprzedawać różne produkty i usługi. Największym zainteresowaniem klientów cieszą się kosmetyki, usługi telefoniczne i ubezpieczeniowe np. zmiana operatora, taryfy oraz drobny sprzęt gospodarstwa domowego. Koszty na start to zakup sprzętu komputerowego, centrali, serwerów, oprogramowania do obsługi klientów. Wyposażenie każdego stanowiska w meble, komputer, słuchawki z mikrofonem. Oprócz tego lokal musi posiadać pomieszczenie socjalne, gdzie pracownicy będą mogli spędzić przerwę, przygotować się do rozpoczęcia pracy.
               Na rynku istnieją firmy, które sprzedają gotowe zestawy do telefonicznej obsługi klienta. Dodatkowo firmy te oferują montaż i szkolenie z obsługi call-center. Przyszły przedsiębiorca oprócz konsultantów telefonicznych będzie musiał zatrudnić informatyka odpowiedzialnego za naprawę i konserwacje sprzętu komputerowego. W tym przypadku zyski z działalności w całości zależą od umiejętności i stopnia zaangażowania dzwoniących pracowników. Warto jest zorganizować kurs sprzedaży i marketingu bezpośredniego dla pracowników. W ten sposób skuteczność pracowników znacząco wzrośnie, a co za tym idzie zyski dla przedsiębiorcy. Wprowadzenie systemu premiowego dla pracowników dodatkowo zmotywuję ich do efektywniejszej pracy. System premiowy to podstawa pensji np. najniższa krajowa + prowizja od sprzedanych usług.

0 komentarze:

Prześlij komentarz