Posted by biznes |

Salon optyczny biznes.
Okaulary.


Do prowadzenia salonu nie jest potrzebne wykształcenie medyczne.
Przyszły przedsiębiorca musi pamiętać, że większość klientów kupuje okulary w pobliżu swojego miejsca zamieszkania. Prowadzenie takiego biznesu wymaga od przedsiębiorcy zatrudnienie personelu z wysoką kulturą osobistą.

 Przyszły właściciel salonu musi zatrudnić szlifierza optyka, okulistę i sprzedawcę. Salon oprócz stacjonarnej formy może prowadzić sprzedaż wysyłkową za pomocą internetu.

Dodatkowo w ofercie powinny znależć się okulary przeciwsłoneczne. Ważne podkreślenia jest fakt, że salon powinien posiadać szeroką ofertę okularów, szkieł i oprawek. W przypadku salonu nie można określić konkretnej grupy wiekowej klientów. Z okularów korzystają młodzi, starsi oraz ludzie z różnych zawodów i grup społecznych

Reklama powinna znaleźć się także w lokalnej prasie tak by dotrzeć do starszej grupy klientów. Dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie karty stałego klienta, rabatowej. Prowadzenie takiego salonu jest bardzo kosztowne i wymaga wielu środków finansowych na start. Wyposażenie salonu wynosi od 50 do 250 tysięcy złotych.

Kilka fachowych określeń dotyczących potrzebnych maszyn:
Kaseta optyczna
Frontokometr urządzenie określające moc soczewki
Lampa szczelinowa
Ciśnieniomierz
Termometr
Oftalmoskop urządzenie do badania dna oka
Autorefraktometr urządzenie badające ostrość wzroku
Nagrzewnice
Foropter urządzenie badające wadę wzroku
Pincetki
Dioptromierz
Optotypy
Polerki

0 komentarze:

Prześlij komentarz